۱۳۹۳ فروردین ۲۴, یکشنبه

آزادی تنها راه حصول امنیت


آزادی
 کلمه ای که اهل سنت ایران و خصوصا مردم غیور بلوچستان با آن کاملا نا آشنا هستند .
 یکی از بزرگترین وبالاترین مفاهیم جهان معاصر که بیش از 70 درصد ذرایع ابلاغ را به خود اختصاص داده و بیشترین سخنرانی ها ، مقالات و کتاب های بیشماری در این را بطه چاپ شده است مفهوم آزادی است طوری که آزادی بزرگترین حق انسان مدرن تلقی می شود و بزرگترین معنای کلمه آزادی این است که انسان در اراده شخصی برای رسیدن به اهدافش با هیچ مانعی برخورد نکند .
 بنا به تقسیم بندی دکتر سروش آزادی به دو بخش تقسیم می شود .
1 – آزادی از ( آزادی منفی ) . یعنی انسان در بند و تحت تسلط کسی دیگر نباشد و مانعی جلوی پیشرفت انسان قرار نگیرد . اگر در راه پیشرفت انسانی مانعی وجود داشته باشد گویا از داشتن آزادی منفی محروم شده است و گویا کسی دیگر آقا بالا سر اوست مانند کسی که در زندان بسر می برد . شخص زندانی از حق آزادی منفی هم محروم می باشد که در هیچ امری آقا بالا سر خود نیست وحتی باید با اجازه دیگران برای قضای حاجت خود برود .
 2- آزادی در ( آزادی مثبت ) یعنی برای پیشرفت انسان همه چیز مهیا شده باشد و مسئولین تمام موانع پیشرفت را از سر راه بردشته وراه پیشرفت شخص را هموار نمایند . و در راه پیشرفت شخص آقا بالا سر خود باشد تا بتواند به مدارج عالی پیشرفت برسد . بطور مثال کسی از زندان آزاد می شود گویا او آزادی منفی را حاصل نمود ولی چون چیزی در اختیار ندارد تا بتواند زندگی خود را سر و سامان بدهد و در تمام مراحل زندگی پیشرفت نماید گویا هنوز به آزادی مثبت نرسیده است . لذا اگر کمی توجه نمائیم متوجه خواهیم شد که مردم ایران بالعموم ومردم غیور بلوچستان و اقلیت های قومی و مذهبی از تمامی آزادی های قانونی محروم می باشند و تحت سلطه کامل و در بند کامل یک گروه چند درصدی فاشیست قرار دارند .  و این گروه فاشیست تمام راههای آزادی و پیشرفت فردی، اجتماعی، سیاسی و علمی را بر مردم بلوچستان بصورت عمدی بسته است . یادم هست زمانی که دانشکده کشاورزی در سراوان افتتاح شدسهمیه سراوان در آن دو نفر بود وسی نفر دیگر را از زابل اورده بودند .یعنی این گروه فاشیست عمدا جلوی پیشرفت بلوچ ها رو از هر نظر اعم از سیاسی و اجتماعی و علمی و اقتصادی گرفته است . عمدا ایجاد شغل نمی کند اگر ده هزار شغل ایجاد می شه در ادارات بصورت رسمی صی هزار شغل نوشته می شود ودر حالی که همان ده هزار شغل هم به غیر بومیان تعلق می گیرد .
به معنایی دیگر نویسندگان قایل بر 5 نوع آزادی می باشند که عبارتند از :
1 – آزادی فلسفی 
2- آزادی اخلاقی  
3- آزادی عرفانی
 4- آزادی حقوقی
 5- آزادی اجتماعی
آزادی  اجتماعی عبارت است از امکان برخورداری انسان از حقوق طبیعی و فکری خود ، بدون مداخله دیگران .
 که خود آزادی های اجتماعی به اقسام زیر قابل تقسیم می باشند .که متأسفانه مردم ایران وعلی الخصوص اقلیت های قومی و مذهبی و در این میان بالخصوص مردم اهل سنت بلوچستان از تمامی انواع این حقوق فطری و طبیعی خود بصورت کامل محروم می باشند .
 الف : : : آزادی فکری که شامل آزادی در پذیرش عقیده ، نشر عقیده ، قلم ومطبوعات و آزادی تعلیم وتربیت است و متاسفانه مردم اهل سنت بلوچستان بصورت صددرصد از این حق خدادادی خود محروم می باشند .در رابطه با پذیرش عقیده هیچ انسان ایرانی آزاد نیست و به هیچ عنوان یک شیعه ایرانی اجازه انتخاب عقیده را دارا نیست و اگر کسی عقیده ای را انتخاب نماید که مخالف با عقاید رژیم باشد مانند دکتر مظفریان در شیراز با تهمت های ناروا محکوم به اعدام می شود . هیچ مسلمان بلوچی اجازه نشر عقاید خود را ندارد و همیشه هزاران آخوند با نام های مختلف برای ترویج و تحمیل عقاید شیعی به اهل سنت وخصوصا مردم بلوچستان وارد مناطق بلوچستان شده و ماهها در این باره تلاش می کنند وکلاس می گذارند وبرنامه های تفریحی برگزار می کنند تا بتوانند عقیده پوسیده خود را تحمیل نمایند . ولی بر عکس مسلمانان اهل سنت حتی جهت تبلیغ مسایل مذهبی خود اجازه رفتن به شهرهای سنی نشین را هم ندارند و بازداشت شدن صدها گروه تبلیغی جماعت بلوچ در مناطق کردستان و خراسان و ترکمن صحرا دال بر این امر می باشد و در رابطه با آزادی قلم ومطبوعات فقط کافیست یادی از شهید تفکر یعنی یعقوب مهرنهاد بکنیم تا به عمق فاجعه پی ببریم . در رابطه با آزادی تعلیم و تربیت می توانیم یادی از کتب تدوین شده در مدارس ابتدائی بکنیم . چون کتابی بنام هدیه های آسمانی وجود دارد که در کنار آن هدیه های آسمانی ویژه اهل سنت و هدیه های آسمانی ویژه اهل تشیع نیز در اختیار دانش آموزان بنا به مذهب تدریس کرده می شود . اما اگر کمی توجه داشته باشیم متوجه می شویم که تمام دروس هدیه های آسمانی ویژه اهل تشیع بغیر از درس هایی است که در کتاب عمومی هدیه های آسمانی گنجانده شده است تدوین شده اند ولی در کتاب هدیه های آ سمانی ویژه اهل سنت دوباره همان درس های هدیه آسمانی عمومی گنجانده شده است تا مردم بلوچ و اهل سنت از آشنائی با مسایل مذهبی وتاریخی مطابق با عقاید اهل سنت محروم بمانند . و مردم بلوچستان با وجود این که بیش از 90 در صد باشندگان بلوچستان را تشکیل می دهند ولی بصورت صددرصد از یادگیری زبان مادری شان یعنی بلوچی محروم می باشند .
ب : : : آزادی فردی و شخصی این آزادی شامل حق حیات ، حق دفاع ، امنیت شخصی ، آزادی در انتخاب مسکن ، آزادی عبور و مرور و آزادی در مکاتبات و مکالمات می باشد . که متاسفانه تمامی مردم اهل سنت ایران وخصوصا مردم غیور بلوچستان از این آزادی ها بصورت صددرصد محروم می باشند . صددرصد مردم بلوچ در زندان های رژیم آخوندی ایران از حق دفاع محروم می باشند حتی در دادگاهها برای دفاع از حق قانونی خود از گرفتن وکیل هم محروم کرده می شوند . می توانیم واقعه ای را که در جالق سراوان اتفاق افتاد یاد آور شویم زمانی که زنی فاحشه زابلی بصورت آموزگاری در جالق سراوان مشغول به خدمت بود زمانی که شوهرش از رابطه نامشروع او با چندی از جوانان مطلع گشت . او بلافاصله با خراش دادن دست هایش با چنگال بر علیه سه جوان بلوچ شکایت نموده ودر ظرف سه شبانه روز آن سه نفر در جالق دستگیر و محکوم وروز سوم در خود بخش جالق در ملأ عام بدار آویخته شدند .
 ج : : : آزادی اقتصادی که شامل آزادی در انتخاب شغل ، حق مالکیت شخصی و آزادی کسب و کار می باشد . که متأسفانه مشغولیت هزاران بلوچ با مدراک عالی و کارشناسی در قاچاق مواد غذایی و نفتی در مرزها شاهدی عیان بر این ماجراست در حالی که سیکل های غیر بومی جای فوق لیسانس های بلوچ را پر نموده اند
 د : : : آزادی سیاسی که حق مشارکت در امور اجتماعی و سیاسی و آزادی اجتماعات می باشد . در این رابطه هم تمامی اهل سنت ایران وخصوصا مردم فهمیده بلوچستان از حق مشارکت در امور اجتماعی خود محروم هستند و در جلسه ای که خاتمی در زاهدان با کادر اداری استان برگزار نمودند متوجه شدند و بر اساس اعتراض نماینده مردم سراوان در مجلس در زمان حکومت خاتمی عبدالعزیز دولتی در همان جلسه که فرمودند در این جمع سیصد نفری کادر اداری استان فقط سه نفر بومی بلوچ وجود دارد که خاتمی از این قضیه متأسف شدند .یعنی مردم نود درصدی بلوچ فقط وفقط یک در صد حق مشارکت در امور سیاسی و اجتماعی خود را دارا می باشند . متاسفانه در کنار این همه بی مهری و محرومیت از تمامی حقوق خدادادی و فطری شان در تمام سی و پنج سال عمر سیاه حکومت آخوندی ایران بجای دادان حق شان بصورت کامل حذف فیزیکی شده و زیر پای بومی های متعصب چند درصدی فارس زبان خرد شدند .
در کنار این همه محرومیت در طول این ایام سیاه هزاران نفر از علمآء اهل سنت وبلوچستان ترور سیاسی و هدفمند شده و صدها نفر به بهانه های واهی پای چوبه دار برده شدند و دهها نفر از علمآء برجسته بلوچستان با تصادف های مشکوک و برنامه ریزی شده جان خود را دادند .
 در کنار این همه محرومیت وبی مهری دهها هزار جوان بلوچ به بهانه های واهی مواد مخدر اعدام شدند تا بتوانند رد سپاه پاسداران را در قاچاق های چند تنی از مرزهای بلوچستان را بپوشانند .
هزاران بلوچ بخاطر کوتاهی و محرومیت هدفدار دولت شیعی و نبود امکانات وشغل های سالم در مرزها بخاطر درآوردن لقمه ای نان عبور و مرو می نمایند که همین امر سبب کشته شدن هزاران جوان بلوچ گشته است که سرب های داغ سربازان امام زمان و دانائی فر های انقلابی قلبشان را سوراخ نموده و مغزشان را بیرون ریخته است .
دهها هزار نفر زن جوان بلوچ در اوایل جوانی بخاطر تعصب و دشمنی رژیم و ندانم کاری و حرص و طمع قدرت ومالی بومی های فارس زبان بلوچستان بیوه شده و دهها هزار بچه و نوزاد بلوچ بدون سرپرست زندگی خود را با نهایت نداری بسر نمودند و امروز از نداشتن شغلی سالم دچار امراض روانی شدند .
هزاران جوان بلوچ به بهانه های واهی دستگیر و راهی زندان هایی شدند که بومی های متعصب و ددمنش فارس زبان بلوچستان انتظارشان را می کشند تا با تهدید وشکنجه پرونده ای سیاسی برایش درست نموده و خونخواری خود را تکمیل نمایند وبه چوبه دار بکشند .
 با این همه مشکلاتی که در بلوچستان بصورت هدفمند درست شده وسر راه مردم غیور بلوچستان قرار داده شده است اگر امروز بلوچستان بر سر دشمنان شان خراب نشده و منفجر نشده است شانس بالای آنها ست ولی باید متوجه باشیم که نزدیک است که دیگر کاسه صبر مردم صبور بلوچستان بسر برسد ووقتی شیران بلوچستان به غرش درآمدند دیگر شغال های لاشخور را جای فرار نخواهد بود
 لذا بترسیم از روزی که غرش بلوچستان بلند شود . و مطمئن باشیم تا زمانی که هزاران مشکلی که حکومت برای مردم بلوچستان درست کرده است و سر راه آنان قرار داده است بر طرف نشود غیر بومیان و بومیان متعصب فارس زبان بلوچستان امنیت را احساس نخواهند نمود . اگر واقعا امنیت برایشان مهم است باید سرنوشت امور بلوچستان به خود مردم غیور و فهمیده بلوچستان داده شود و تمامی خارهایی که توسط حکومت سر راه پیشرفت مردم بلوچ قرار داده شده است مرتفع شود و دست شوم وسیاه خود را از دخالت در مسایل مذهبی اهل سنت بردارد .
 به امید روزی که تمام ملت ایران اعم از تمامی اقوام با هر مذهب وتفکری آزادانه مالک سرنوشت خود باشند وآزادانه بتوانند ایران را آباد نمایند . 
 محمد سعید ترکمان زهی

۱ نظر:

  1. با سلام میدوارم موفق باشین خیلی عالی بود خداوند لعنت کند کسانی را که حقوق ملت ها را با زور و خشونت پایمال می کنند

    پاسخحذف