۱۳۹۳ فروردین ۲۴, یکشنبه

با سلام و احترام فائقه برادرگرامی محمد سعید ترکمان زهی


با سلام و احترام فائقه برادرگرامی
 خداوند را شاهد می گیرم که از خیرخواهی بیان می کنم همانند شما:
 1. من دو شرط اساسی از جهاد را بیان کرده بودم که کلیه علما و ائئمه اهل سنت سلف و خلف بدان اذعان کرده اند که الف: جهاد باید باعث جلب مصالح و دفع مفاسد باشد و دفع مفاسد اولی است.
2. برای جهاد باید توانایی و قدرت باشد ( که استقرار هم در زیر مجموعه آن قرار می گیرد) و فعالیت های جیش العدل فاقد این دو معیار هستند. و اندکی شرحش را داده بودم. (یاد آور می شوم خصومت شخصی نیست و بیان فهم صحیح از اسلام و قران و سنت است)
 2. از این آیه قران (ولولا دفع الله الناس بعضهم ببعض لفسدت الأرض ولكن الله ذو فضل على العالمين ( بقره 251 ) استنباط جهاد کرده اید که اتفاقا این آیه مستدل بسیار قوی برای علمای اسلام در رد این نوع فعالیت های مشابه با جیش العدل است. چرا که آیه می فرماید: اگر الله (الناس) با الف و لام جنس و یا استغراقی. یعنی قاطبه انسان ها را به وسیله یک دیگر دفع بیگمان نمی کرد زمین به فساد کشیده میشد. این آیه در اشاره النص خود دارد می گوید: "دوری از فساد" همان چیزی است که باعث شده "دفع الناس بعضهم ببعض" صورت بگیرد. و آیا اقدامات جند الله و جیش العدل خصوصا با گرفتن گروگان به جز مفسده های چون (کشته شدن بلوچهای مرز نشین، و ده ها نفر دیگر در زندان ها، بسته شدن شریان حیاتی مردم فشار مضاعف اقتصادی و امنیتی و بر مردم بی گناه اهل سنت ....) چیز دیگری تا کنون داشته است؟
 3. فرموده اید که تخریب مساجد و قتل علما قبل از جیش العدل مگر نبوده؟ میگویم: ما هم به خوبی می دانم که بوده است -گر چه الان سرعت بیشتری به خود گرفته. اما این مساله (تخریب مساجد و مدارس)به تنهایی هیچ گونه دلیلی برای اعلان جهاد و مبارزه مسلحانه (بدون داشتن موارد دیگر و شرایط لازمه دیگر) نمی شود. و فرضیت جهاد شرایط خودش را دارد که در نوشته پیش خدمت شما نوشتم. در پاسخ به بنده در مورد (توانایی و قدرت که شرط جهاد است) اشاره کرده اید به جنک های نا برابر پیامبر و مشرکان در عهد مکی از حیث عده و تعداد. در پاسخ باید بگویم: شما منظور این شرط اسلامی برای جهاد را متوجه نشده اید. بنده در توضیحش گفته بودم و می گویم: که پیامبر هرگز تا زمانی که ( دولت اسلامی تشکیل ندادند و استقرار مکانی قوا و قدرت خود را پیدا نکردند) رو به جهاد نیاورند. پیامبر یک حکومت در مدینه تشکیل داد و نیروی نظامی داشت و قوانین دقیقی در منطقه حکم فرما بود. و حال بعد از این تشکیلات خطر حمله و قتال و سد عن سبیل الله دافعه های بودند که در برابر صفوف مشرکین قرار بگیرند هر چند که بسیار باشند. و همه علمای شرع به این اذعان م یکنند و در این شکی نیست. اما آیا وقتی جیش العدل نمی تواند امنیت خود را حفظ کند؟ و وقتی نمی تواند اسرای خود را در یک مرکز فرماندهی مشخص نگه دارد. وقتی نمی تواند برای تحویل دادن و گرفتن اسرا مذاکره مستقیم کند.
 وقتی هیچ استقرار و امنیتی برای خود و همراهانش ندارد و هیچ حکومتی به دست نگرفته چطور می تواند این امنیت را برای دیگران فراهم کندو و چطور می تواند اعلای کلمه الله کند در حالی که کلیه رسانه های جهان و تمام حکومت های جهان آنها را تروریست می دانند؟! و اگر حقی هم بگویند باطلش می کنند و به خورد مردم می دهند. و وقتی بنده می گویم نیاز به رسانه داریم برای بیان مشکلاتمان عده ای مرا می کوبند که متاثر از غرب شده ام!!!!!
 شما مبارزات مسلحانه عبدالله اوجلان را نگاه کنید، مبارزات مسلحانه واسلاو هاول ، چگوارا، و صدها نمونه معاصر را نگاه کنید: علت اصلی موفقیت این افراد سیستم قوی سیاسی در کنار نظامی بوده است. جیش العدل کاملا فاقد این مساله است. و نه تنها بر موازین صحیح شرعی نیست. بلکه فاقد موازین سیاسی است.
 5. شما در پاسخ به اینکه چرا مردم عملکر جیش العدل را مصلحت نمی دانند فشار های داخلی و رسانه ای عنوان کردید. که دقیقا حرف من است. و از اول تا الان حرفم همین است. که اگر جیش العدل پول ده تا از این بمب های خود را صرف چهار تا فعالیت رسانه ای (طبق قوانین روز و با استانداردهای بین المللی ) بکند. موفق تر می شود.
نه اینکه گروگان بگیرد و در صدر رسانه های دنیا باشد که تروریست ها گروگان بردند. تمام جهان بالاتفاق: گروگان گیری را یکی از مصادیق بارز نقض حقوق مردم می داند خصوصا که با هدف احقاق حق باشد. یعین شما را به خدا ، باید برای رسیدن به حق خود حق و حقوق دیگران را سلب کرد؟!
 مطمئنا جیش العدل جواب می دهد که این سربازان خائن های بودند که لنگه نداشتند.... و بلوچ ها را اذیت می کنند. اما این یک توجیح بیشتر نیست. همه کسانی که خدمت سربازی رفتند می دانند که هیچ حقی برای انتخاب ندارند. و هر جا قرعه اش افتاد باید برود. و اگر آنجا (مرزها) سرباز با تشویق درجه دارها تحت تاثیر قررا بگیرد و ظلمی از وی سر بزند. همان فرد مقصر است. نه هر سر بازی که لباس نظامی به تن دارد.
تا کنون جیش العدل حتی یک مورد از مصادیق خیانت ها و جرم های این سربازان ارائه نکرده است. و به دنیا نگفته است: این افراد این مشکلات را دارند و به همین خاطر من گروگانشان گرفتم. خیر! پس چطور اعدامش می کند؟ و به چه حقی اعدام م یکند؟ مگر مامور اجرا و تنفذی حکم نباید حاکم شرع باشد؟ نباید در محکمه صالحه باشد؟!
 چرا جیش العدل به درخواست برجسته ترین علمای اهل سنت و در راس آنها مولانا عبدالحمید عمل نمی کند و آزادشان نمی کند؟! وقتی هم کسی اعتراض می کند و آیه قران هم می آورد می گویند: تحت تاثیر رسانه های غربی قرار گرفته است. و توجیح می کنند. [یر برادران عزیز پاره های تن بلوچستان، به والله که اسلام به این چیز ها دستور نداده است. اسلام شرط و شروط گذاشته که در این افراد تا کنون کاملا دیده نشده اند.
 والسلام
حبیب الله سربازی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر