۱۳۹۳ فروردین ۲۴, یکشنبه

توضیحاتی در رابطه با مطلب برادر حبیب الله سربازی


بنام خالق کائنات توضیحاتی در رابطه با مطلب برادر حبیب الله سربازی
 با سلام به محضر استاد ودوست بزرگوار
 لازم به ذکر است که بنده هیچ وقت زحمات علماء عزیز را از یاد نبرده و منکر آن نیستم .
 الحمد لله علماء اهل سنت بلوچستان بزرگترین قربانی ها را برای ملت خود داده وحتی کسانی از بزرگواران سالها در سیاه چال های رژیم بسر برده و تعداد زیادی حتی جان خود را در این راه قربان نموده اند و امروز هم هستند کسانی که بخاطر حفاطت از عقاید اهل سنت در زیر شکنجه و ناعدالتی های این رژیم پوسیده جمهوری اسلامی قرار دارند .
وتأثیر تلاش علماء دلسوز را با چشم امروز در جوامع اهل سنت وخصوصا در جامعه بلوچستان می بینیم . وبنده در این موارد صددرصد با شما موافق هستم . لازم به تذکر می دانم که در مورد جهاد عرض کنم که جهاد از لفظ جهد مشتق می باشد و بنا به معنای مجازی جهاد تمام تلاش هایی که برای بهبود مشکلات یک قوم انجام داده می شود در زمره جهاد داخل می شوند و حتی علماء ما در کتب معروف هم یاد آور شده اند که علماء با تعلیم ومبلغین با بلاغت ونویسندگان با تألیف مصلحین با کارهای اصلاحی و مجاهدین بااسلحه کار جهاد را انجام می دهند .
وهیچ شکی نیست که فعالیت شما دوستان وعلماء کرام در زمره جهاد مجازی داخل می شود اما به معنای حقیقی جهاد اگر توجه داده شود . تعریفی که فقهآء حنفیه از جهاد شرعی می کنند به این صورت است که : هُوَالدُّعَاءُ إِلَی الدِّینِ الحَقِّ وَ قِتَالِ مَن لَم یَقبَلهُ ( ردالمختار علی الدر المختار جلد 4 ص 121 ). و تعریفی که از جهاد شرعی در کتب فقهی فقهآء مالکیه ، شوافع ، حنابله وحتی اهل ظاهر وارد می شود مختلف با تعریف فقهآء حنفیه نیست لذا اصل جهاد همان جهاد مسلحانه است و در مورد همین جهاد مسلحانه است که الله تعالی می فرماید : ولولا دفع الله الناس بعضهم ببعض لفسدت الأرض ولكن الله ذو فضل على العالمين ( بقره 251 ) اگر دفع و دور نمی کرد الله تعالی بعضی از مردم یعنی کفار را بوسیله بعضی دیگر یعنی مجاهدین هر آئینه تباه می شد زمین . مطمئن باشیم که جهاد به هر حال سد باب فساد است اگر چه تقریبا در ماهنامه دیوبند که در یکی از ماه های سال غالبا 1384 منتشر شد آمده بود که برای هر مسلمان ضروری است که اینترنت بیاموزد وبا ساخت وبسایت ووبلاگ در تبلیغ دین اسلام تلاش نماید چون کفار از این طریق بر مسمانان می تازند لذا ضروری است که در این میدان خط دفاعی ساخته شود .لذا برادر عزیز بنده هم منکر فعالیت های فرهنگی نیستم اما یک چیز را باید بدانیم که در احکام الله تعالی انواراتی وجود دارد که اثر هر حکم الهی با عمل ظاهری ان حکم متجلی نمی شود بلکه زمانی اثر آن حکم تجلی پیدا می کند که مسلمان بتواند نور آن عمل را حاصل نماید و نور آن عمل است که تاثیر خود را بر بنده وجامعه می گذارد بطور مثال . تاثیری که در نماز است این است که انسان را از منکرات باز می دارد إن الصلاة تنهى عن الفحشاء و المنكر ویا رمضان انسان راصاحب تقوی می نماید كُتِبَ عَلَيْكُمُ الصِّيَامُ كَمَا كُتِبَ عَلَى الَّذِينَ مِن قَبْلِكُمْ لَعَلَّكُمْ تَتَّقُونَ . همینطور در اجرای حدود الله تعالی انواراتی وجود دارد که سبب تجلی تاثیر آن حدود می گردد بطور مثال الله تعالی می فرماید وقتی کسی دزدی نمود دستش را قطع نمائید . ظاهرا با قطع یک دست دزدی در منطقه خاتمه نمی یابد بلکه در اجرای این حد الله تعالی نوری وجود دارد که نزول آن نور حدود الله تعالی سبب نزول رحمتی خاص از طرف باری تعالی می شود که به برکت آن رحمت خاص دزدی در منطقه ریشه کن می شود . همینطور در جهاد نوری وجود دارد که بر اثر اجرای این حکم الهی رحمتی خاص از جانب الله تعالی بر زمین نازل می شود که در راه رسیدن به مقاصد مسلمین که همان امن وحقوقشان می باشد کمک خواهد نمود اگر چه چیزی ما متوجه نشویم لذا وقتی الله تعالی می فرماید جهاد است که فساد مفسدان را ختم می کند پس بدون این امر با هیچ راهکار دیگری این ثمر بدست نخواهد آمد اگر چه با ااعمالی که معنای جهاد مجازی را یدک می کشند هم باشد .
 و همچنان که الله تعالی می فرماید : ولولا دفع الله الناس بعضهم ببعض لهدمت صوامع وبيع وصلوات ومساجد يذكر فيها اسم الله كثيرا ولينصرن الله من ينصره إن الله لقوي عزيز ( حج 40 ) و اگر الله تعالی دفع نمی کرد بعضی از انسانها یعنی دشمنان دین را بوسیله بعضی دیگر یعنی مجاهدین دین اسلام پس منهدم می شد خلوت خانه های راهبان و عبادت خانه های نصاری و عبادت خانه ای یهود و مساجدی از مسلمانان که یاد الله تعالی زیاد می شود .
 بنا بر همین آیه اگر توجه داشته باشیم تمام تلاش های بزرگان دین را ارج می دهیم ولی آیا تلاش علمای عزیز ما در طول 35 سال جلوی تخریب مساجد ومدارس و تخریب چهره های بزرگان ما را گرفته است ؟ قبل از وجود تشکیلاتی همچون جیش العدل آیا این تخریب کاری ها وجود نداشته است ؟ و تشکیل این سازمان ها سبب تخریب مساجد ومدارس و فشار بر علماء عزیزمان شده است ؟ آیا در زمان تخریب مسجد شیخ فیض در سال 1368 سازمانی مسلحانه وجود داشت که سبب آن قرار گرفته باشد ؟ آیا در زمان حمله مسلحانه هوائی و زمینی به مسجد مکی سازمانی مسلحانه وجود داشت که سبب این حمله قرار گرفته شود ؟ قظعا نه ! لذا هدف جهاد غلبه اسلام است یعنی کسی قدرت تخریب اماکن مقدسه مسلمانان را نداشته باشد واین با تبلیغ و کار فرهنگی بدست نمی آید . اگر چه بدون تأثیر هم نیستند . یادی از تشکیل حکومت اسلامی در مدینه نمودید که قدرت قتال با دشمن یکی از شرائط جهاد می باشد .حرف شما درست البته شما هم مطلع هستید که اکثر نبرد های مسلمانان طوری برگزار شده که مسلمانان نه از نظر کثرت افراد ونه از نظر تسلیحات با کفار قابل مقایسه نبودند .
 بطور مثال در جنگ بدر مسلمانان 313 نفر و کفار 1000 بودند
 در احد مسلمانان 700 نفر و کفار 3000
 در خندق مسلمانان 3000 وکفار 24000
 در خیبر مسلمانان 1600 نفر و کفار 20،000
 در موته مسلمانان 3000 و کفار 200،000
 در قادسیه مسلمانان 30،000 وکفار 100،000
در یرموک مسلمانان 32،000 وکفار 200،000
در فتح اسپانیا مسلمانان 12،000 وکفار 100،000
 در مقابله روز اول یرموک مسلمانان 60 نفر و کفار اعراب المتنصره جبله بن ایهم غسانی 60،000
 ما ایمان داریم در جنگ بین کفر و ایمان اسلحه حرف اول را نمی زند بلکه الله تعالی به اندازه استطاعت مسلمان را موظف به آماده نمودن تسلیحات وآموزش های نظامی و اصلاحی می کند . وَأَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّةٍ. بلکه در جنگ کفر و ایمان حرف اول را نصرت ومدد الله تعالی می زند . كَم مِّن فِئَةٍ قَلِيلَةٍ غَلَبَتْ فِئَةً كَثِيرَةً بِإذْنِ اللَّهِ . زیاد بودند گروه های کوچکی که به اذن الله تعالی بر گروه های کثیری پیروزی حاصل کرده اند ما مسلمانیم وامید وتوکلمان بر ذات الله تعالی باشد که در حکم الله تعالی بجز خیر چیز دیگری وجود ندارد .
 فرمودید آیا اسلحه ای که به دست گرفته و جنگی که به راه انداخته اند باعث مصالح ملت اهل سنت و بلوچ شده یا مفاسد زیادی را ایجاد کرده است؟! هیچ شخصیت فرهیخته ای مردم بلوچ تا کنون نگفته است که این جنگ ها مصلحت ما را داشته باشد......؟ باید به عرض جناب عالی برسانم که هر حکومتی برای بی اثر جلوه دادن یا خراب جلوه دادن سازمان های مسلحانه ای که در آن کشور کار می کنند بیشترین تلاش را می نماید وحتی گاهی برای از بین بردن این گونه سازمان ها دولت مجبور می شود بیشترین فشارها را بر آن ملتی که آن سازمان از بطن آن بپا خواسته است را وارد نماید . ولی آیا این فکر را کرده ایم که شاید فشار این سازمان برای حکومت آنقدر سنگین است که دولت های موجود به هر آب و آتشی می زنند تا این گونه سازمان ها را بی اثر یا بد اثر جلوه بدهند ؟ شما تابحال فکر کردین که چرا دولت جیش العدل را در داخل کشور آمریکائی و در مجامع بین المللی القاعده وطالبان معرفی می کند در حالی که این دو قدرت دو قطب مخالف همدیگر هستند . آیا این دو گانگی بخاطر این نیست که تأثیر مثبت این سازمان را دولت بهتر از من و شما برای آینده بلوچستان می بیند ونمی خواهد تاثیر آن قربانی های مسلحانه به دید من و شما ظاهر شود ؟ آیا این سازمان آنقدر بزرگ است که دولتی با این همه اقتدار کاذب تمام فکر شب و روزش این باشد که راه پیش رفت این نوع سازمان ها را بگیرد ؟ ما چرا فکر نمی کنیم که این سازمان دولت را از خواب خوش محروم نموده است وبا تبلیغات دروغین سعی در بی اثر ویا بد اثر بودن آنرا به ذهن ما وارد می کند وبا فشارهای اقتصادی و جلوگیری عمدی سرمایه گذاران در منطقه ذهن ما را به آن طرف ببرد که وجود این سازمان ها جلوی پیشرفت منطقه را گرفته است .
اگر این طور است لذا باید ما بفهمیم که وجود این نوع سازمان ها برای بقاء ملت واقتدار ملت ما ضروری است اگر چه ما مجبور می شویم چند مدتی بخاطر آنان قربانی را قبول نمائیم . در آخر راهپیمائی 3000 کیلومتری ماما قدیر را متذکر شده اید . لازم است که بدانیم که ماما قدیر در مرحله اول یکی از بزرگترین حامیان بلوچ هایی است که در بلوچستان پاکستان بصورت مسلحانه کار می کنند و در اصل این راه پیمائی بخاطر حمایت از همان گروه های مسلحانه هم بوده است و این را در مصاحبه فرزانه مجید در بدو ورود به اسلام آباد می توانید حس بنمائید جائی که فرمود : بله ما از بلوچ لبریشن آرمی حمایت می کنیم چرا نباید حمایت کنیم در حالی که مردم ما کشته و در کوهها انداخته می شوند . و در اصل حرکت ماما قدیر برای جواز دادن به حرکت مسلحانه بلوچستان پاکستان بود در حالی که سیاستمداران ما بجز محکوم کردن کسانی که بخاطر ما ملت مظلوم از هر چیز خود گذشته اند کار دیگری در حق آنان ننموده اند و در ضمن باید به این مسئله هم توجه داشته باشیم که کاری که ماماقدیر انجام داد در پاکستان آزاد می باشد در حالی که اگر مردم بلوچستان ما بخواهند همچنین حرکت اعتراض آمیزی را انجام بدهند بعد از طی بیست قدم قلم پای همه شکسته می شود وبه بهانه های واهی اعدام خواهند شد . مگر غالبا در سال 1380 وقتی که مرصاد در سراوان یک بلوچ را بخاطر نداشتن گواهی نامه در چهارراه استادیوم شهید کرد وبعد مردم دست به تظاهرات آرام زدند ندیدیم که در ظرف چند ساعت 8 نفر بلوچ شهید ودهها نفر زخمی شدند وبیش از 300 نفر بی گناه دستگیر شده و در ازای اخذ 300،000 تومان از هر نفر آزاد شدند ؟ آیا شما می توانید همچنین حرکتی را در ایران انجام دهید ؟ آیا اجازه چنین حرکتی به ملت بلوچ ایران داده می شود یا در نطفه همه شان خفه می شوند ؟
 در آخر به عرض محترمتان می رسانم که بنده هم منکر تاثیر و اهمیت کار علما وشما عزیزان نیستم ولی مطمئنم کاری را که جیش العدل انجام می دهد تاثیرش صدها برابر بیشتر از کار ما فرهنگیان است و به همین خاطر هم حکومت خود را به آب و آتش می زند تا آنرا در انظار ما بدنام نماید وبا فشار عمدی بر ملت مظلوم بلوچ به ما این نظریه را تحمیل کند که وجود این سازمان جلوی پیشرفت شما را گرفته است .
 آیا به نظر شما تعویض مدیران کل و شهرستانی وزارت اطلاعات و جایگزین نمودن سپاه بجای نیروهای مرزداری علامت شکست وزبونی حکومت مقتدر ایران در مقابل جیش العدل نیست ؟
 با تشکر از زحمات تمام اقشار جامعه بلوچستان ایران محمد سعید ترکمان زهی
مطلب دوست عزیز در این لینک موجود می باشد 
 https://www.facebook.com/hb.sarbazi?fref=ts

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر