۱۳۹۳ اردیبهشت ۲۵, پنجشنبه

حقوق بشر در اسلام



 ماده 1 اعلامیه جهانی حقوق بشر

 تمام افراد بشر آزاد زاده می شوند و از لحاظ حیثیت و کرامت و حقوق با هم برابرند . همگی دارای عقل و وجدان هستند وباید با یکدیگر با روحیه ای برادرانه رفتار کنند.
  اسلام نشان دائمی تحفظ حقوق انسانی است و کمال تحفظ حقوق بشر در منشور حقوق انسانی در سال نهم هجری توسط محسن انسانیت ، سید عرب و عجم حضرت محمد بن عبدالله صلی الله علیه وسلم در خطبه حجۀ الوداع بیان گردید . و اسلام با بیان این قانون که ::: وَلَقَدْ كَرَّمْنَا بَنِي آدَمَ وَحَمَلْنَاهُمْ فِي الْبَرِّ وَالْبَحْرِ انسان را ما کرامت دادیم .
انسان را صاحب کرامت وعزت می داند و او را آزاد آفریده است واین آزادی را بطور کامل حق هر انسان می داند و با اعلام این مطلب که:: إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُم تبعیض بین انسان ها رااز بین برده و همه را برابر وصاحب حقوقی مساوی می داند و نبی اکرم صلی الله علیه وسلم در منشور حقوق بشری خود که در حجه الوداع بیان نمودند فرمود يا أيها الناس ! إن ربكم واحد ، وإن أباكم واحد ، ألا لا فضل لعربي على عجمي ، ولا لعجمي على عربي ، ولا لأحمر على أسود ، ولا أسود على أحمر إلا بالتقوى { إن أكرمكم عند الله أتقاكم } و با این بیان تمام تبیض های رنگ وزبان وقوم را از بین برده همه را با هم برابر اعلام نمودند و تاریخ صحیح صدر اسلام و زندگی مسالمت آمیز بلال از حبشه وصهیب از روم و سلمان از فارس و اعراب با هم دلیلی بر این ادعاست که تنها دینی که تمام تعصبات را از بین برده و حقوقی برابر برای تمام ملت خود قایل بود اسلام است وبس .
 اما در عهد حاضر علمبرداران امن وامان و حقوق بشر در تاریخ 10 دسمبر 1948 منشوری را بنام منشور جهانی حقوق بشر مرتب نمودند ودر این منشور خود ساخته وناپایدار همیشه بنا بر تقاضاها و مصلحت های زمانی قابل تغییر و تبدل و اضافه وتنسیخ بوده و هست واین خود دلیلی بر نقص آن است وبه همین خاطر برای تمام انسانیت قابل عمل نمی باشد و امروز در فعل و قول علمبرداران این حقوق تضاد شدیدی وجود دارد وبه همین خاطر در هر گوشه ای از دنیا توسط همین علمبرداران حقوق بشر حریت وقدر و منزلت و شرف انسانیت پایمال شده وزیر سوال رفته است .
 همین پرچم داران حقوق بشر بنام قیام عدل و انصاف و خاتمه خشونت وتروریسم کرداری را ادا نمودند که باعث ننگ برای انسانیت شده است ونام انسانیت را بدنام نموده اند .
و این بدنامی پرچمداران حقوق بشر را در جنگ های همچون جنگ جهانی اول با 7 میلیون و سیصد وسی دو هزار کشته ، جنگ جهانی دوم با 41 میلیون صد ونود سه هزار کشته ، استعمار بوسنیا که بدنام ترین جنگ پرچم داران حقوق بشر به حساب می آید و ژنرال راتکو ملادیچ تمام مرزهای وحشت وبربریت را عبور نموده و تاریخ سیاهی برای جهان متمدن بنا نهاد ، نسل کشی رواندا که فقط در صد روز تاریک ترین فاجعه انسانی رخ داد و علمبرداران حقوق بشر در مدتی کوتاه با کشتن بیش از 800 هزار نفر وتجاوز به بیش از 500 هزار نفر نامی شرمناک برای خود رقم زدند ، عراق که بزرگترین پرچم دار حقوق بشر آمریکا بیش از 8 هزار تن از وحشتناکترین و کشنده ترین مواد منفجره خود را بر سر مسلمانان عراق ریخته که هفت و نیم برابر بیشتر از موادی بود که در هیروشیما وناکازاکی ریخته شد و با قتل عام نیم میلیون انسان که 109 هزار از کشته شدگان نوزاد بودند بدنامی بزرگی برای خود رقم زد وافغانستان که تمامی مدعیان حقوق بشر بصورت متحد جنایاتی را به بار آوردند که انسانیت و شرافت انسانی را زیر سوال برده و با بمباران بیمارستان ها و مراسم عروسی ها و ادرار کردن سربازان حقوق بشری بر روی اجساد مسلمانان نامی از خود جای گذاشتند که هر انسان از آن شرم می کند را می توان بوضوح مشاهده نمود . لذا اسلام است که در این تاریکی های شرم آور می تواند راهی برای سعادت انسان باز نماید و ما باید دوباره به اصول و اعمال پاک اسلام برگردیم تا دوباره همان عزت و سعادت را حاصل نمائیم .
 با تشکر 
 محمد سعید ترکمان زهی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر