۱۳۹۳ دی ۸, دوشنبه

تغییر مذهب یکی از دلایل فقر اقتصادی در بلوچستان



 دیروز با یکی از دوستانم که مدرک فوق دیپلم دارد وبیکار تشریف دارد و در سینه زنی های سراوان در چهلم عاشورا شرکت کرده بود صحبت کردم وعلتش را پرسیدم که شما با وجود این که خیلی در مسایل دینی متعصب هستید چرا در سینه زنی شرکت کردید گفت دخترم بیمار بود وپولی در بساط نداشتم وبرای علاجش مجبور بودم در این سینه زنی ها شرکت کنم . پرسیدم مگر سینه زنی چه ربطی به علاج دخترت داشت گفت آخه به کسانی از اهل سنت که در این مجالس شرکت می کردند ساعتی 15000 تومان پول می دادند .
بله یکی از موثرترین اسبابی که استعمارگران در جنگ های نظریاتی برای تغییر عقیده ، فرهنگ ، زبان ونظریات یک ملت استفاده می کنند فقیر نمودن آن ملت از نظر معیشت واقتصاد است .
آنها اول همه اقتصاد را در دست خود می گیرند وملت مورد نظر را تحت شرمناک ترین تحریم های اقتصادی قرار می دهند و زمانی که آن ملت مجبور محض شد آنوقت بخاطر پولی اندک همه چیز او را از آن می گیرند . امروز متاسفانه حکومت آخوندی ایران برای رسیدن به اهداف شوم خود در مناطق اقلیت های مذهبی و قومی از همین روش استفاده می نماید چون این روش را یکبار بریتانیا و استعمارگران همدستش همچون ایتالیا ، فرانسه وروسیه برای استعمار کردن ممالک اسلامی بکار بستند وتا حدودی به پیروزی هایی رسیدند واز تجربه آنان دارد استفاده می کند تا شاید بتواند ملت های بلوچستان وعرب ایرانی ، کرد ، ترکمن و آذری ها را با این روش در استعمار کامل خود در آورده و زبان ، فرهنگ ، عقیده شان را تخریب و تبدیل نماید .
 لذا برای از بین بردن تاثیر این خزعبلات حکومتی بر جوامع پاک وبی آلایش بلوچستان ودیگر اقلیت های مذهبی و قومی بیشترین بار را باید علماء وروشنفکران به دوش بکشند و مردم را صحیح راهنمایی نموده و به صبر تلقین نمایند و اطلاع رسانی نمایند . از یک طرف ملت ما تا سر غرق در فقر اقتصادی قرار دارد واز طرفی دیگر سالانه هزاران آخوند بی سروپا به دورترین مناطق بلوچستان سفر می کتتد وبا دادن هدیه ای غقیده که بهترین چیز هر انسان است را از او می گیرند لذا اگر امروز علما واندیشمندان ما سکوت اختیار نمایند بزرگترین خیانت را به ملت خود نموده اند ما همه جوانان ملت بلوچستان با اتحاد ویکپارچگی برای مقابله با این تهاجم فرهنگی سعی کنیم در مکالمات روزمره مان مگر در مواقع ضروری به زبان بلوچی حرف بزنیم و از پوشیدن لباس های غیر بلوچی خودداری کنیم و بیشترین سعی خود را بکنیم تا از مغازه های بلوچ ها خریداری نمائیم تا کمکی به اقتصاد آنها بنمائیم چون اکثر تاجرانی که در منطقه بلوچستان امتیاز تجارت می گیرند با اهدافی مشخص وارد میدان تجاری می شوند تا بتوانند همین تجارت کوچک و دکه های بلوچ ها را هم تصرف نمایند و در اینده آنان را در بم بست کامل قرار دهند .
 با تشکر : محمد سعید ترکمان زهی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر